maandag 16 mei 2011

Cuttlebug en Cheery Lynn Hartmal (DL106)

Hallo allemaal,

Bij de kaartenclub van Tiets (waar ik lid van ben), was er een vraag over de Cuttlebug en de Cheery Lynn Hartmal (DL106). Daar heb ik antwoord op gegeven en wil het hier ook nog eens neerzetten.
Misschien hebben jullie er wat aan..............:-)

Ik gebruik plaat A-C, ik plak de mal met de snijkant op de goede kant van het papier. Dan plaat B. Die draai ik dan 2x door de Cuttlebug. Ik heb de 2 grootste harten gedaan en het gaat echt goed! Bij de één na laatste grote hart zitten de kleine hartjes er nog wel in, maar die wrijf je er met je duimnagel zo uit. Ik heb 2 B-platen, (één gebruik ik het meest voor het snijden). Dus de 'nieuwere' heb ik het ook mee uitgeprobeerd. Dat ging iets makkelijker met draaien. Voor de mal maakt het niets uit. Ik zie wel dat je platen er behoorlijk onder te "lijden" hebben.

Er is een speciale plaat voor deze mallen, een Metal Adaptor Plate S114. Deze heb ik besteld.
Als dit nog makkelijker of handiger gaat, dan laat ik het jullie weten.

Dit is een handige LINK (filmpje) voor het gebruik van deze Cheery Lynn mallen. Hier wordt ook gebruik gemaakt van deze Metal Adaptor Plate.
Ik had het filmpje tot vandaag nog niet gezien, maar zo doe ik het dus ook!!! Alleen nog niet met die Plate. Ik zag in dit filmpje dat er een nieuwe B-plaat gebruikt werd, zal best wel verschil maken. Maar goed, met mijn oudere plaat lukte het ook, alleen wat moeilijker draaien. Ik draai de B-plaat ook regelmatig om, maar dat zullen er wel meer zo doen (dan blijft hij een beetje vlak).
Het heeft even wat tijd gekost om het uit te proberen en zoeken of ik een link kon vinden, maar dat geeft niet. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

En nee...........ik heb de mal al een tijdje maar er nog geen kaart van gemaakt. Maar dat komt nog wel....

Zijn er mensen die denken, nou ik weet het beter...................laat het me gerust weten. We leren van elkaar!!

Ik wens jullie een fijne avond!!

                  Veel liefs,
                 Frouwkje.

2 opmerkingen:

Marianne zei

Hai Frouwkje,

Ik heb mijn mal al terug gebracht naar de winkel.
Denk dat jij de hele paarse mallen hebt en die gaan wel.
Ik had die mallem met een extra plastiek laagje aan de achterkant en dat maakt ze net te dik.
Je kijkt binnenin het hart alleen tegen plastiek aan.
Ga nu op zoek naar die hele paarse mallen er van en dan koop ik die.

Groetjes Marianne

Unknown zei

frouwkje
bedankt voor deze gouden tip
heb deze mal pas gekocht ,ga van de week eens proberen
veel liefs

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...