vrijdag 30 november 2012

May Your Birthday.......

Hallo allemaal,

Dit kaartje heb ik gemaakt voor een hele lieve vrouw. Ik weet niet of ze het vervelend vind als ik haar naam noem, dus doe ik dat niet. Ik heb al geruime tijd een erg leuk e-mail contact met haar. Zij vindt mijn kaarten ook altijd zo mooi :-). Deze kaart heb ik voor haar verjaardag gemaakt.

De basis van de kaart is gemaakt met Bazzill Basic Cardstock White, Yam en Simon. Het designpapier is van My Minds Eye -On the bright side-two-. Deze stempel van Wee -Florist- vind ik zo onwijs leuk!! Alleen zag ik er wat tegenop om de haren te kleuren. Leek me niet echt makkelijk. Ik ben er ook niet helemaal tevreden mee.........maar.........al doende leert men. Ik vind dat ik nog steeds iets te weinig 'lichtplekken' erin laat. Dan ben ik zo enthousiast bezig en voor ik het weet heb ik weer wat teveel donker gebruikt.



Ik ben ook weer wat aan het haken 'geslagen'. Tussendoor ben ik een Granny tas aan het haken (krijgen jullie te zien als t'ie af is hoor). En ik bedacht dat ik nog een leuke link had naar Jolande, die haar kaart had voorzien van een haakrandje. Dus.......m'n haaknaald weer opgezocht. Vind het toch wel een heel leuk effect!! Ik heb hiervoor haakgaren van DMC nr.30 en haaknaald nr.1 gebruikt. Als ik het nog een keer doe, dan zou ik het van dikker garen doen. Dit is wel heel erg dun garen.
Het oranje rondje heb ik gesneden met m'n cirkelsnijder, daarop nog blauw/groen cardstock en het designpapier. Sommige randen heb ik bewerkt met Distress Ink Broken China. Aan de ene kant van de kaart heb ik een On the Edge stans van Tim Holtz -Disressed Doily- en aan de andere kant -Butterflight-. De tag die ik gemaakt heb zit in een craft envelopje, die ik vastgeplakt heb op de kaart. Omdat ik in de kleur van de kaart wilde blijven heb ik er design papier opgeplakt en met een figuurschaar er een mooi randje aan geknipt. De vlinder in het rechterhoekje is gemaakt met een MS pons van Martha Stewart, daarop een stukje parelketting geplakt.


De blauwe bloem is van Kaisercraft, de rest van WOC. Er tussen nog wat parelbloemen. Op de rozen nog wat Stickles Diamond gedaan.


Deze vlinder is van Marianne Design -CR1205-. Voor het lijfje heb ik plakparels van Kaisercraft gebruikt -SB783 teal-. De opgehoogde delen heb ik bewerkt met Distress Ink Broken China. De zilverkleurige hoekjes zijn van Wild Orchid Crafts.


De tag heb ik zelf gemaakt. De tekststempel is van Hero Arts. Aan het lint heb ik nog een bedeltje bevestigd en een klein stukje kant.


De copics die ik gebruikt heb:
Huid: E11-E21-E000-E0000/blos R20-22
Haar: E29-E57-E19-E08-YR14
Oranje: E17-YR18-YR15-YR12-Y23
Blauw/groen BG78-BG75-BG72-BG11-BG10
Groen voor blaadjes: YG97-YG93
Bankje: E29-E57-E25
Binnenkant bloempot T7-BG78
Schaduw/grond: W4-W2-W1-W00 en blender 0
Het lint aan de tag heb ik gekleurd met YR18 en BG75

Met deze kaart doe ik mee aan de challenge bij:
Crafts and me - Ribbon or Trim-

Ik ben weer heel benieuwd hoe jullie de kaart vinden!
Bedankt voor jullie bezoekje en ik wens jullie nog een hele fijne dag!!

              Veel liefs,
             Frouwkje.







23 opmerkingen:

Anoniem zei

Hij is schitterend Frouwke. Zo ontzettend mooi in deze frisse, warme kleuren. Hier mag je weer trots op zijn hoor. Alle detailsbij elkaar ook weer heel bijzonder gedaan.
Groetjes Joke

Lia zei

Hij is weer schitterend hoor, en ik vind de haren heel mooi ingekleurd, weet zeker dat hij helemaal goedgekeurd wordt,
groetjes Lia

Karin zei

Wat een schitterend kaartje Frouwkje! Weet zeker dat ze daar heel erg blij mee is.
Gr. Karin

Exclusively by Mel zei

Oh I love this very gorgeous card! your colouring is wonderful!!
Love,melly. xxx

Margreet zei

Wat een super mooi kaartje.
Prachtige kleuren en zo mooi afgewerkt
Groetjes Margreet

Marga50 zei

Wowwwwwwww Frouwkje,wat een hele mooie kaart en schitterend mooi ingekleurd. Super.!! Fijn weekend, groetjes Marga.

Tineke zei

Wauw wat een supergave kaartje weer Frouwkje en die kleuren, geweldig!

Groetjes Tineke

Annemarie en Merit zei

wat een schitterende kaart..die zal zeker in de smaak vallen..

liefs annemarie en merit

Ans Gilbert zei

Hoi frouwkje,
Weer een lekkere,volle Frouwkjekaart...mooie kleuren, leuk haakwerk en van alles weer te zien...super...

Liefs van Ans

Cordine zei

Schitterend! En super gekleurd!
Groetjes
Cordine

jolanda zei

heel mooi en vrolijk kaartje

Unknown zei

Wat een prachtige kaart. Warme mooie kleuren en de details maken het helemaal af! Top!!
Zo'n genot om naar jouw kaarten te kijken!!
Groet van Alexan

Christina C. zei

Beautiful creation.....gorgeous design work! Love her red hair!

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

wauw, wat een prachtige kaart heb je weer gemaakt, ik vind het haar juist heel mooi ingekleurd en mooi de gehaakte rand, lief dat je mijn link er bij hebt gezet, ik denk dat ik ook maar weer eens moet gaan haken, is wel lekker bij de tv, met een haak werkje.

groetjes jolande

Yvonne zei

Wauw, Frouwkje ik blijf jou creaties bewonderen!!! Iedere keer weer even prachtig.
liefs Yvonne

Diana zei

Hij is schitterend Frouwkje! Ik heb me echt weer even zitten vergapen aan hoe jij inkleurd, Geweldig!! Leuk dat gehaakte randje, moet ik toch ook eens proberen, heb wel al in geen jaren een haaknaald aangeraakt, dat wordt dus even oefenen.
Groetjes Diana.

Riet zei

Wat is dit een schitterende kaart.

Liefs Riet.

Scrap en Kaartenfun met Stampin-Up zei

Ha die Froukje.

Jouw blog bij mijn favorieten staan en dacht ... kom ik ga eens een kijkje nemen.
Wat zie ik ?? Een super kaart. Wat heb jij die mooi ingekleurd. Echt dat haar is ontzettend goed zo hoor. Je kan tevreden zijn. Dat email contactpersoon zou er wel ontzettend blij mee zijn. Je cupcakes zijn ook zo leuk en een duidelijke uitleg bij.
Ik helemaal aan de stempels en ik heb er geen spijt van. Gezellige groetjes Lida

Marlies zei

Wauw Frouwkje wat een super, super mooie kaart!! Ik ben er helemaal weg van! Hele mooie vrolijke kleuren en super details! Je kleurwerk van het lief stempeltje is een kunstwerk op zich!
Helemaal geweldig!! groetjes, Marlies

Hanny zei

Hallo Frouwkje

ik ben weer terug van een heerlijke vacantie en ben weer overal aan het bekijken wat voor nieuwe creaties er staan. Ik kijk hier mijn ogen uit, wat heb je weer veel nieuwe dingen gemaakt, mooie kaarten, cupcakes, noem maar op, prachtig. Wat maak je er toch altijd veel werk van en wat een fijne beschrijving ook altijd, wel zo handig. Ik geniet hier altijd als ik kom kijken.
liefs Hannny

coops zei

oh wow so stunning frowkje.your colour combo is gorgeous and i love the sweet pretty image and details.
thanks for joining us this week at the Crafts and Me challenge :D

xx coops xx

Wendy zei

Hoi Frouwkje, wat is deze kaart weer adembenemend mooi. Het meisje komt helemaal tot leven bij jou! Prachtig!
Lieve groetjes, Wendy

Samantha zei

Schitterende kaart weer Frouwkje! De kleurencombo is erg mooi en de digi weer geweldig ingekleurd en ja, het haar ziet er gewoon goed uit hoor :))
Gr. Samantha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...